Villkor

PRISER

Alla priser i webshopen visas ex. moms

FRAKTKOSTNAD

Alltid 99:- i frakt för alla leveranser inom Sverige!

BETALNINGSALTERNATIV

Vi använder oss av Klarna för både privatpersoner och företag. Det går att välja att betala antingen via faktura eller med kort. Även Swish går bra.

BESTÄLLNINGSINFORMATION

När du i kassan genomfört din beställning så skickas en orderbekräftelse ut till den av er angiven e-postadress.
I e-postmeddelandet finns all information gällande er beställning så som, fakturaadress, leveransadress, beställda produkter samt pris.
Om något är felaktigt så kontakta oss omedelbart via e-post info@skyltbutiken.se

LEVERANSVILLKOR

Fraktkostnad per beställning är alltid 99:- + moms. Emballagekostnad för pall och pallkragar tillkommer i de fall där detta typ av emballage krävs för att upprätthålla en säker transport av godset för oss, transportören och er som mottagare. Kostnaden för pall samt pallkrage är för närvarande 185:- per st. Priser är exkl. moms. Vi har som avsikt att alltid leverera gods till er valda adress. Dock kan mindre försändelser och små paket i vissa fall levereras till utlämningsställe.

Vi försöker alltid leverera våra produkter så snabbt som möjligt, vanligtvis inom 2-5 arbetsdagar. För icke lagervaror eller tryckta produkter, se respektive produkt för leveranstid. Vi återkopplar alltid till dig som kund om leveranstid skiljer sig mot det som framgår på hemsidan.

Vi skickar beställningar med DHL.

Godset måste omgående kontrolleras vid mottagandet och eventuella emballageskador måste noteras av chauffören innan påskrift/vid leverans. Kontakta oss omgående på info@skyltbutiken.se och bifoga bilder på emballage samt på godsskada så hjälper vi dig. Skador skall anmälas till oss inom 24 timmar efter mottagande.

Ej utlösta paket:

Så kallade bomkörningar där transportören har varit på plats och försökt att leverera gods vid mottagareadressen utan lyckat resultat kan komma att efterdebiteras kund då detta medför en extrakostnad för oss.

Ändring av leveransadress under pågående transport (I den mån det går) kan komma att efterdebiteras.

Frakt ink. telefonavisering:

Då du vet med dig att du inte är på plats vissa tider/dagar så finns alternativet att välja Frakt ink. telefonavisering så kan du bestämma leveranstid med DHL. På så sätt undviker du att bli fakturerad för bomkörning enligt “Ej utlösta paket” ovan.

Terminalhyra:
Från och med dag 4 efter avisering tar DHL ut en terminalhyra för gods som ligger avvaktande på s.k. lagerhyra, för utkörning senare än de 3 fria arbetsdagarna som DHL erbjuder. Detta framgår i SMS- och mailutskick vid val av Teleavisering för gods som ligger på terminal och denna kostnad baseras på fraktdragande vikt på sändningen.

GARANTI

1 års funktionsgaranti gäller på alla varor. Undantaget produkter med tryck samt förbrukningsmaterial såsom frontplast/magnetplast/skrivkartong/griffelplast/pennor mm.

Vandalisering eller onormalt användande omfattas ej av garantin. Breslin Metallbearbetning AB är inte ansvarigt för indirekta kostnader, förluster eller skador.

ALLMÄNNA SKÖTSELRÅD

Innan montering så kontrollera att varan ej är skadad eller har andra brister som kan påverka hållbarheten och funktionen.
Varje månad skall man kontrollera skruvar och beslag och vid behov efterdra dessa. Kontrollera även vid dessa tillfällen hela enheten så yttre omständigheter inte påverkat funktionen och hållbarheten.

ÅNGERRÄTT/REKLAMATION

För privatpersoner:
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Kunden har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Kunden betalar själv returfrakten. Viktigt att returer skickas med företagspaket till vår adress då vi inte har möjlighet att åka till utlämningsställen/terminaler. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

För företag gäller köplagen.

För beställningsvaror, specialtillverkade produkter, lackade produkter eller på annat sätt framtagna “On-demand-produkter” som kräver specifik förädling eller som levereras direkt från fabrik finns ingen returmöjlighet efter utfört köp.

Vid överenskommen retur debiteras kostnaden för den faktiska utfrakten av oss. För företag tillkommer en returhanteringskostnad fn. 25% av ordervärdet.

FÖRSENAD FAKTURABETALNING

Då vi måste skicka en påminnelse så tar vi ut 60 kronor i en påminnelseavgift.

Efter upprepade påminnelser då fakturan inte blivit betald skickas ett inkassokrav med beloppet 180 kr samt ränta utifrån förfallodatum.

Varukorg